Alıntı

Toplumsal hayat bizi doğadan kopardı, onunla yeniden bütünleşmek zorundayız. “Ağaca sarılan hippi” imajını kastetmiyorum, onda yanlış bir şey yok da, demek istediğim, bir psikolojik ve ruhsal evrimin çok gerektiği. Şimdiki hayat tarzımızla ilgili en büyük sorunun ruhsallık eksikliği olduğunu düşünüyorum…

Julian Goldberger ("Şahin"in yönetmeni)

11 Mayıs 2010 Salı

The Snow Walker

IMDB: 7.5
Allmovie: 3.5/5 yıldız
Rotten Tometoes: %85
Manalı Filmler puanı: 8.0

Kanada’nın kuzeyindeki göller-adalar bölgesinde ticari uçuşlar yapmakta olan pilot Charlie, veremden muzdarip bir Eskimo kızı hastaneye götürürken uçağı düşer. Rotasını değiştirdiği ve bölge çok geniş olduğu için kimse onları bulamaz. Issızlığın ortasında kalan ikili haftalarca hayatta kalma mücadelesi verirken, aralarında kopmaz bir dostluk bağı da oluşur ve tüm bu macera, Charlie’nin kişiliğinin olumlu yönde değişmesini sağlar.

Filmin gerçek mekanlarda, -28 ile -45 arasında değişen iklim koşullarında çekilmesi gerçeklik seviyesini çok artırmış, izleyici, karı, rüzgarı, adeta içindeymiş gibi hissediyor, usta işi senaryo ve oyunculuklar sayesinde karakterlerle tam olarak özdeşleşebiliyor.

Charlie’nin sağ dönmesinden umut kesildiğinde gıyabında düzenlenen cenaze töreninde patronu Shep’in okuduğu şiir ise bir filmde rastladığımız en etkileyici metinlerden biri…

Ödülleri:
Kanada Sinema ve Televizyon Akademisi’nin dağıttığı Genie ödüllerinde film, yönetmen ve senaryo dahil 9 adaylık (2004)

Seçme diyaloglar:
Shep: “Savaş sırasında Kanadalı teğmen pilot John McGee tarafından yazılmış ve uçağı düşürüldükten sonra dolabında bulunmuş: ‘Dünyadaki sert prangalarımdan kurtuldum ve gümüş kanatlarla gökyüzünde dans ettim. Güneşe doğru tırmandım ve bulutlar arasındaki baş döndürücü şenliğe katıldım. Hayalini bile kurmadığınız yüzlerce şey yaptım. Sallandım, döndüm, süzüldüm, güneşin sessizliğine doğru. Oralarda dolandım, haykıran rüzgarı izledim. Hünerli uçağımı havanın ayak basılmamış duvarlarına fırlattı. Coşkuyla yanan mavilikte yükseldim, yükseldim, rüzgârlı tepelere hafifçe dokundum... Ki orda ne bir leylek uçmuştur, ne de bir kartal. Ve zihnim hafiflemiş, sessizleşmişken, uzayın ayak basılmamış kutsallığına ulaştım. Elimi uzattım... ve Tanrı'nın yüzüne dokundum.’"

The Snow Walker
Senaryo ve yönetim:
Charles Martin Smith (Farley Mowat’ın "Walk Well My Brother” isimli kitabından); Yapımcılar: Rob Merilees, William Vince; Oyuncular: Barry Pepper (Charlie Halliday), Annabella Piugattuk (Kanaalaq), James Cromwell (Walter Shepherd), Kiersten Warren (Estelle), Jon Gries (Pierce), Robin Dunne (Carl), Malcolm Scott (Warren); 2003 Kanada yapımı, 103 dakika.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder